Wycieczka do Sandomierza i okolic

Bardzo lubimy nasze wrześniowe wycieczki. Ta ostatnia odbyła się 19 i 20 września a miejscem docelowym był uroczy Sandomierz i okolice. Nasza impreza turystyczna dofinansowana została z programu PFRON- organizacja sportu, kultury, turystyki i rekreacji osób niepełnosprawnych. Pierwszego dnia udało nam się pospacerować po sandomierskim Rynku, zwiedzić Bazylikę katedralną NMP. Następnie chwila przerwy pozwoliła nam się posilić oraz zakupić pamiątki. Już za chwilę bowiem czekała na nas zbrojownia oraz Muzeum Ojca Mateusza, które okazało się niezwykle ciekawym miejscem. Po tych intensywnych działaniach, trochę zmęczeni udaliśmy się do naszego miejsca noclegowego w Staszowie. Drugi dzień naszej wyprawy okazał się równie ciekawy jak pierwszy. Po śniadaniu ruszyliśmy do ruin zamku Krzyżtopór w Ujeździe. Wielka budowla ze swoim magicznym klimatem zrobiła na nas ogromne wrażenie. Nie mniejszy zachwyt odczuliśmy odwiedzając Muzeum Bombki Choinkowej w Nowej Dębie. Jak tam było pięknie! Jak kolorowo! Nie dziwne wiec że większość z nas wyszła stamtąd z siatkami pełnymi przecudnej urody bombek. Podczas zwiedzania muzeum mogliśmy zobaczyć jak dmucha się szklane bombki oraz jak się je ozdabia. Następnie sami mogliśmy spróbować naszych sił podczas zorganizowanych dla nas warsztatów. Po wizycie w takim miejscu chyba każdy z nas zatęsknił za Bożym Narodzeniem. Po tych cudownych przeżyciach czekało na nas jeszcze jedno, nie mniejsze. Udaliśmy się do Ulanowa, gdzie czekały na nas łodzie flisackie czyli galary i mogliśmy rozpocząć spływ rzeką San. Podczas spływu panowie flisacy opowiadali nam o rzece oraz o tradycjach flisackich, które okazały się bardzo ciekawe i bogate. Intensywny program wycieczki drugiego dnia zaostrzył nam apatyt więc w drodze powrotnej zjedliśmy posiłek obiadowy w Janowie Lubelskim. No, teraz mogliśmy wracać do domu. Wycieczka do Sandomierza i okolic z pewnością jeszcze długi czas będzie wywoływać w nas mega pozytywne emocje i wspomnienia.