Wycieczka do Leżajska, Łańcuta i Rzeszowa

W dniach 11-12 września nasz Dom, razem ze Stowarzyszeniem „Radość” wzięliśmy udział w dwudniowej wycieczce integracyjno-krajoznawczej do Leżajska, Łańcuta i Rzeszowa. Po dotarciu do Leżajska zrealizowaliśmy to co zostało zaplanowane, a więc;  zwiedzanie Bazyliki o. Bernardynów wraz Organami Leżajskimi, które  słyną w całej Europie, jako jedne z najlepiej brzmiących. W Bazylice wzięliśmy udział we Mszy św. W następnej kolejności – po Mszy i zakupie pamiątek z Bazyliki przejechaliśmy do Łańcuta i zwiedzaliśmy Zespół Pałacowo-Parkowy, Oranżerię oraz Powozownię. Zamek w Łańcucie jest uznawany za jedną z najpiękniejszych rezydencji arystokratycznych w Polsce. Słynie ze znakomitych wnętrz mieszkalnych oraz niezwykle interesującej kolekcji pojazdów konnych. Zespół pałacowy otacza stary, malowniczy park w stylu angielskim, w którym wznoszą się liczne pawilony i zabudowania gospodarcze, ściśle niegdyś związane z codziennym życiem łańcuckiej rezydencji. Tak więc po krótkim spacerze wyruszyliśmy do miejsca naszego noclegu pod Rzeszowem. Tam zjedliśmy obiadokolację, a wieczorem odpoczywaliśmy i zbieraliśmy siły na dzień następny.
Drugiego dnia, po śniadaniu, pojechaliśmy do centrum Rzeszowa zwiedzać jego piękne zabytki.  Wart naszej uwagi był z pewnością Rynek Starego Miasta, Multimedialna Fontanna sterowana elektronicznie, po raz pierwszy oddana do użytku 17 sierpnia 2013 roku. Ciekawym punktem w programie wycieczki było zwiedzanie Muzeum Dobranocek – to miejsce niezwykłe, w którym można było się przenieść do krainy wspomnień, wzruszeń i dobrych emocji – w świat znanych nam wieczorynek. Muzeum Dobranocek w Rzeszowie utworzono z myślą o dzieciach i dorosłych, a główną jego zaletą, za sprawą charakteru ekspozycji, jest łączenie pokoleń. Już po zwiedzaniu, a przed powrotem do domu zjedliśmy obiad i wyruszyliśmy w drogę powrotną.
Dwa dni minęły jak kilka godzin – wycieczka okazała się ogromnie ciekawa i interesująca. A jeśli dodać do tego piękną, słoneczną pogodę – to wyjazd nasz można określić jako niezwykle udane podsumowanie lata!

Wyjazd w dużej części finansowany przez Gminę Końskowola w ramach zadania ” Jesteśmy…- organizowanie cyklu imprez o charakterze integracyjnym – edycja V” oraz ze środków PFRON.
Swój udział finansowy mieli także sponsorzy: Bank Spółdzielczy w Końskowoli, firma Cholewa i  S- ka z Końskowoli oraz Gospodarstwo Ogrodniczo-Szkółkarskie Krzysztof Dębski z Sielc.
Bardzo serdecznie dziękujemy wszystkim instytucjom współfinansującym wycieczkę oraz Darczyńcom.